Eerlijkheid duurt ‘t langst…?

marjonvandervegt

Eerlijkheid duurt ‘t langst

is ‘n bekend gezegde,

maar is dat wel zo?

Ik ben een eerlijk mens

en zeg waar ‘t op staat,

maar om te nou te zeggen

dat heeft mij heel wat

opgeleverd in mijn leven?

Zelfs, mijn zoon zegt

altijd ‘ Mam, jij bent gewoon

te lief’

wat had je dan gewild?

Denk ik dan. Maar die

eerlijkheid, die is oprecht

komt uit ‘n goed hart,

en zeg ik omdat ik jou

‘t waard vind het jou te

zeggen, anders zou ‘t mij

niets doen, en ik me niet

om je willen bekommeren.

Toch wordt dit mij niet

in dank afgenomen, werd

van jongs af aan al betweter

genoemd en moeder,

en toen was ik nog geen

eens moeder.

Frappant is dat dit maar

als ‘n rode draad door mijn

leven blijft ‘spelen’.

Ik wil graag dat men eerlijk

en oprecht naar mij is,

daarom ben…

View original post 79 more words

About Abeltje Quintijn

Dear Readers, fan's, lovers, etc... Strange path of my live... Wanna be me, it has to be me, I am wanna be... If you undertand what I am talking about... Don't foget it's not 'The Ego', the false self, it's real me. Good luck all my brother, sisters, etc... Keep this planet as long as possible alive. Thanking you all. Loving you
This entry was posted in acht. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

